مرحله اول :کلمه کلیدی (KEYWORD) خود را انتخاب کنید.
اکثر شما احتمالاً این کار را انجام داده اید ، اما اگر این کار را نکرده اید ، باید آن کلمهای را که میخواهید در صفحه اول گوگل قرار دهید را انتخاب کنید.
بسته به اینکه کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اید و یا مدتها از آغاز کسب و کار شما میگذرد،کلمه کلیدی که انتخاب میکنید متفاوت است.
۱- کلمات کلیدی را انتخاب کنید که در آن رتبه خوبی ندارید.
بیشتر متخصصین سئو کلمات کلیدی سایت شما را که در صفحه دوم گوگل قرار دارد را بررسی کرده ، و سپس سعی میکند آنها را به صفحه یک سوق دهند.
این به نظر منطقی میرسد، اما دو نکتهوجود دارد که این یک ایده عالی نیست:
۱- افزایش رتبه شما به حدود ۱۰ جایگاه بالاتر در صفحات گوگل همیشه آسان نیست.
۲- اگر میخواهید ترافیک بیشتری داشته باشید ، فقط قرارگرفتن در صفحه اول گوگل نباید هدف همیشگی شما باشد.
مشاهده میکنید که هر چه جایگاه تان در صفحه اول گوگل بهتر میشود، نرخ کلیک بر روی صفحه سایت شما افزایش مییابد.
این بدان معناست که اگر بتوانید فقط با یک تغییر موقعیت از جایگاه ۵ به ۴ گوگل صعود کنید ، شاهد افزایش ترافیک بیشتری خواهید بود تا ۱۰ موقعیت از جایگاه ۲۰ به ۱۰ گوگل جا به جا شوید.
۲- کلمات کلیدی را انتخاب کنید که میخواهید رتبه بالاتری داشته باشند.
هر کلمه کلیدی که شما قبلاً آن را برای گوگل سئو کرده اید ، اما در موقعیت مناسبی نیست. این بدان معناست که هنوز امکان بهبود آن کلمه وجود دارد.
بنابراین قدم بعدی بدست آوردن لیستی از کلمات کلیدی است که شما میخواهید برای بهبود رتبه آن اقدام کنید.
با گفتن این نکته ، ما هیچ شانسی برای کلمات کلیدی کم ارزش(با ترافیک پایین) و یا کلمات کلیدی که بسیار رقابت پذیر هستند قائل نیستیم.
بنابراین در اینجا موارد متعددی را بررسی میکنیم و از بین آنها بهترین کاندیدها را شناسایی میکنیم.
الف) کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص میدهد.
به طور کلی ، اگر هدف شما حداکثر رساندن ترافیک ارگانیک باشد ، کلمات کلیدی رتبه ۲ تا ۱۰ نتایج صفحه اول گوگل بهترین اهداف هستند.
به این دلیل است که آنها بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت میکنند.
شما همچنین این کار را میتوانید با جستجوی کلمه کلیدی خود در گوگل و مشاهده اینکه در کدام صفحه رتینه بندی شده اید انجام دهید.
نکته: مدیران وب سایتها تقریبا تمام مراحل یافتن جایگاه کلمه کلیدی خود در صفحات گوگل را میتوانند به وسیله گوگل سرچ کنسول انجام دهند.
ب) کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا(high volume)
بهبود رتبه فقط با یک جایگاه بالاتر تقریباً میتواند ترافیکی را که از آن کلید واژه میگیرید ، دوبرابر کند. اما دو برابر هیچ چیز میشود هیچ.
بنابراین ستون “Volume”(تعداد دفعات جستجو برای یک کلمه کلیدی) را بررسی میکنیم تا مطمئن شویم که کلمه کلیدی که انتخاب کرده ایم دارای حجم مناسبی از جستجو است.
![بیشترین ترافیک دریافتی صفحه اول گوگل در ahrefs پیلاچی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/websima-volume.jpg)
یکی دیگر از معمولی ترین روشها برای انجام فهمیدن میزان حجم جستجو استفاده از گوگل ترند است.
تنها کاری که باید انجام دهید نوشتن کلمه مورد نظر خود در کادر جستجوی آن و مشاهده حجم جستجوی کلمه میباشد.
ج) کلمات کلیدی با درجه دشواری کلمه (KD) پایین
دشواری کلمه کلیدی (KD) معیار نشان دهنده قابل رقابت بودن کلمات کلیدی اختصاصی ما است. این مقیاس از ۰ تا ۱۰۰ بوده که هرچه عدد به ۱۰۰ نزدیکتر باشد نشان دهنده رقابت پذیر بودن زیاد آن کلمه است.
به عبارت دیگر، معمولاً زمان بیشتری برای داشتن رتبه در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی با KD=50 نسبت به کلمه کلیدی با KD=20 نیاز است.
به همین دلیل ، ارزش آن را دارد که ستون KD را نیز در گزارش بالا مورد بررسی قرار دهید و همواره اولویت با کلماتی است که دشواری کلمه(KD) پایین اما حجم جستجوی (volume) بالایی دارند .
مثلا در گزارش بالا کلمه “طراحی سایت فروشگاهی” دارای دشواری کلمه پایین(۸) بوده و حجم جستجوی مناسبی نیز دارد(۱۰۰)
د) کلمات کلیدی با ارزش تجاری بالا
جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به سمت وب سایت خود در صورتی که باعث افزایش درامد و فروش شما نشود ارزشی ندارد.
به همین دلیل ضروری است که همیشه کلمات کلیدی دارای ارزش تجاری را اولویت بندی کنید.
برای نشان دادن این مفهوم ، تصور کنید که شیرینی فروشی را در تهران اداره میکنید.
داشتن رتبه ۱ در گوگل برای کلمه کلیدی “شیرینی فروشی تهران” تقریباً مطمئناً منجر به جذب ترافیک با ارزش تجاری بیشتری نسبت به داشتن رتبه برای کلمه “دستور تهیه کیک ” خواهد شد.
بنابراین ، “شیرینی فروشی تهران” نسبت به “دستور تهیه کیک ،” ارزش کسب و کار بیشتری برای شما دارد ، با وجود اینکه “دستور تهیه کیک ” چندین برابر از حجم جستجوی بیشتری برخوردار است.
ه) کلمات کلیدی غیر برند
منظور از کلمات کلیدی غیربرند گرفتن رتبه برای کلماتی است که به سایت شما وابستگی نداشته اما برند آن متعلق به شخص ثالث است.
به عنوان مثال ، اگر بخواهیم در واژه “اموزش کسب درامد از آپارات” در جایگاه اول گوگل قرار بگیریم بسیار سخت و تقریبا امکان ناپذیر است.
با اینکه این کلیدواژه دارای حجم ترافیک ماهانه بسیار مناسبی برای نوشتن یک پست وبلاگ است اما مشاهده میکنیم که بیشتر صفحاتی که بالاتر از ما قرار دارند متعلق به سایت aparat.com هستند.
به دلیل اینکه “اموزش کسب درامد از آپارات” یک کلمه کلیدی متعلق به برند سایت آپارات میباشد.
مهم نیست چقدر تلاش میکنیم، شانس ما برای اینکه از آپارات پیشی بگیریم تقریبا صفر است.
مرحله دوم: رقبا را بررسی کنید.
همانطور که در کسب وکار سنتی درصورتی که بخواهیم با برندهای معروف رقابت کنیم کار بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود،در سئو نیز هنگامیکه رقابت بین یک کلمه کلیدی شدید است ، نمیتوان به راحتی به صفحه اول گوگل آمد.
بنابراین مرحله بعدی درک این رقابت است و این از جایی شروع میشود که بدانید با چه کسی رقیب هستید.
یک از راههای شناسایی و پی بردن به قدرت رقیبان استفاده از دو فاکتور اعتبار دامنه (DA) و اعتبار صفحه(PA) میباشد.
معیار MOZ چیست ؟
برای مثال معیاز ماز(MOZ) یک از معتبرترین معیارهایی است که برای اعتبارسنجی وب سایتها استفاده میشود.
این معیار توسط سایت moz که یکی از مشهورترین سایتها در زمینه سئو میباشد توسعه پیدا کرده است.
برای مشاهده اعتبار دامنه (DA) و اعتبار صفحه (PA) سایتهای مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر خود میتوانید از افزونه رایگان MOZBARبرای گوگل کروم استفاده کنید.
اعتبار دامنه (DA) قدرت وب سایتهای برتر و اعتبار صفحه(PA) قدرت صفحههای یک وب سایت را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ نشان میدهد.
اکنون پس از فعال کردن تولبار moz کلمه کلیدی “صفحه اول گوگل” را برای بررسی رقیبان جستجو میکنیم :
البته همه برندها دارای وب سایتهای با اعتبار دامنه بالا نیستند ، اما رقابت بر سر کلمه کلیدی با بسیاری از آنها دشوار است.
رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای کلمات با درجه رقابتی بالا(high competitive) دشوار است ، اما غیرممکن نیست.
بررسی یک نمونه آماری
در یک بررسی جامع بیش از یک میلیون نوشته وبلاگتوسط سایتهای moz و buzzsumo در مورد اینکه کدام نوع از محتوا بیشتر به اشتراک گذاشته میشود و نیز بک لینک در یافت میکند نتایج زیر به دست آمد ؟
![نمونه آماری سایت پیلاچی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/content-format.jpg)
۱- 85٪ مطالب منتشر شده (به استثنای ویدئوها و آزمونها(quiz)) کمتر از ۱۰۰۰ کلمه طول دارند. با این حال ، محتوای طولانی بیش از ۱۰۰۰ کلمه به طور مداوم اشتراک گذاری و بک لینک بیشتری را نسبت به محتوای کوتاهتر دریافت میکند.
۲- فرمت محتوا اهمیت بسیاری دارد. قالبهایی مانند ویدئوهای سرگرمیو آزمونها به مراتب بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند. برخی از آزمونها و ویدئوها صدها هزاربار اشتراک گذاشته شده اند اما بک لینکی دریافت نکرده اند.
۳- لیست پستها و ویدئوها به طور متوسط نسبت به سایر قالبهای محتوا بیشتر در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند. با این حال ، از نظر دستیابی به بک لینک ، لیست پستها و پستهایی که با سوال شروع میشوند(مخصوصا کلمات چرا؟چگونه؟) به طور میانگین تعداد بک لینک از دامنههای بیشتری نسبت به سایر قالبهای محتوا دریافت میکنند.
اگر رتبه بندی برای کلمه کلیدی خاصی برای شغل شما بسیار مهم است ، باید تسلیم نشده و پیگیرباشید.
فقط توجه داشته باشید که احتمالاً به سرعت این اتفاق رخ نخواهد داد و برای رتبه بندی نیاز به ایجاد بک لینکهای بیشتری نسبت به رقیبان دارید.
مرحله سوم: صفحهای ایجاد کنید (که مطابق با هدف جستجو است)
هدف گوگل ارائه مناسب ترین نتیجه برای هر پرس و جوی انجام شده است. کل مدل کسب و کار آنها متکی به این است که قادرند این کار را بطور مداوم در صدها میلیارد جستجو انجام دهند. به همین دلیل ، آنها سرمایه گذاریهای زیادی را برای فهم هدف فردی که کلمهای را جستجو میکند انجام میدهند.
و نیز به همین دلیل است که اکثر صفحات برتر برای کلمه کلیدی “صفحه اول گوگل” شامل صفحههای ارائه دهنده این خدمات نیست ، بلکه مقالات و راهنماهای وبلاگها هستند:
مهم است که بدانیم گوگل صفحات وب را رتبه بندی میکند ، نه وب سایتها.
گوگل میداند افرادی که کلمه “صفحه اول گوگل” را جستجو میکنند ، به دنبال یادگیری هستند ، نه خرید.این برای شما چه معنی دارد؟ این بدان معناست که اگر صفحه شما با هدف جستجو مطابقت ندارد ، شما قبل از شروع کار بازنده اید.
بنابراین چگونه میتوانید هدف اصلی جستجو را رمزگشایی کنید؟ بهترین و سریعترین روش برای تجزیه و تحلیل کدام است؟
صفحه شما آسان تردر صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت ، زمانیکه محتوای شما با این سه معیار گوگلمطابقت داشته باشد:
- نوع محتوا
- قالب محتوا
- زاویه محتوا
اکنون به بررسی این سه معیار اصلی محتوی میپردازیم.
نوع محتوا
این رایج ترین “نوع” محتوا در نتایج جستجو است. که معمولاً یکی از این موارد زیر را شامل میشود:
- پست وبلاگ؛
- صفحه محصول (صفحهای درباره یک محصول خاص)؛
- صفحه دسته بندی (صفحهای که چندین محصول از یک دسته را نشان میدهد،مثلا دسته بندی لوازم آرایشی)
- صفحه فرود (صفحهای که برای اهداف تجاری خاصی طراحی میشود)
قالب محتوا
قالب محتوا عمدتاً مربوط به زمانی است که میخواهید برای محتوای آموزشی و اطلاع رسانی در صفحات برتر گوگل رتبه کسب کنید. که شامل موارد زیر است:
- آموزشها و راهنماهایی که با کلمه “چگونه ” شروع میشوند.
- آموزشهای گام به گام
- لیست پستها
- نقد و بررسی
- مقایسه
زاویه محتوا
زاویه محتوا نقطه فروش منحصر محتوای شماست. این در اصل ارائه محتوایی است که صفحه شما را به جستجوگرها میفروشد و کلیک را به سمت محتوای شما جذب میکند.
در واقع زاویه محتوا نوع مخاطبی است که هدف گیری میکند و کاملا به پرسونای مخاطبین ارتباط دارد.
به عنوان مثال ، تقریباً تمام نتایج صفحات گوگل برای ” وبلاگ نویسی” ، مربوط به وبلاگ نویسان تازه وارد است.
در نتیجه باید بدانید که قصد فرد جستجوکننده در گوگل چه میباشد و به نسبت آن سعی کنید محتوایی را تهیه کرده که تمامیموارد بالا را در بر گیرد.
مرحله چهارم: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور کامل موضوع را پوشش میدهد.
داشتن محتوایی که مطابق با هدف جستجو باشد کافی نیست. همچنین باید سزاوار حضور در صفحه اول ، جایی که گوگل قصد دارد نتایج مناسب و مفید را نشان دهد ، باشید.
چگونه مطمئن شوید محتوای شما متناسب با آنچه گوگل میخواهد است؟
با تحت پوشش قراردادن همه موضوعات برای کسانی که در گوگل جستجو میکنند ،میخواهند بدانند و انتظار دارند که ببینند.
همچنین باید بررسی کنید آیا نوشته شما صفر تا صد موضوع را در بر میگیرد؟ به چه اطلاعاتی برای تکمیل این نوشته نیاز است؟چه کلمات و یا عبارات دیگری مرتبط با موضوع شما وجود دارد که باید در نوشته خود آنها را پوشش دهید ؟
راه آسان برای پاسخ به این گونه سوالها استفاده از خود گوگل است.
۱-قسمت حدس عبارات گوگل
وقتی کلمهای را در کادر جستجومینویسیم،گوگل به صورت پیشفرض عباراتی را برای ما انتخاب کرده و حدس میزند.این کلماتی است که افرادی که به دنبال کلمه کلیدی ما هستند برایشان جذاب باشد.
![قسمت حدس عبارت صفحه اول گوگل](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/google-guess.jpg)
۲-قسمت عبارات مرتبط گوگل
پس از جستجوی هر کلمه در گوگل در پایین صفحه جستجو عبارات مرتبط با آنچه جستجو کرده ایم نشان داده میشود که این عبارات مرتبط با هدف جستجو میباشد.
![قسمت عبارات مرتبط صفحه اول گوگل](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/google-related.jpg)
۳-استفاده از افزونه kewords everywhere
افزونه kewords everywhereیکی از بهترین افزونه برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما میباشد که میتوانید به طور رایگان از قسمت افزونههای گوگل کروم دانلود کنید.این افزونه به نوعی نقش google keyword planner را برعهده دارد.
![افزونه kewords everywhere](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/keyword-everywhere.jpg)
نکته مهم :
تنها به دلیل پوشش دادن تمام کلمات یا عبارات مرتبط به کلمه کلیدی اصلی خود از آنها در نوشته خود استفاده نکنید. بلکه آنها باید در راستای افزایش عمق ، فایده و سودمندی محتوای شما به کار برود.
مرحله پنجم: چگونه بک لینک برای کلمه کلیدی خود بسازیم؟
بک لینکها عامل مهم رتبه بندی هستند. گوگلنه تنها این موضوع را به ما گفته است ، بلکه تقریباً در هر نمونه مطالعاتی رابطه مثبتی بین ترافیک ارگانیک دریافتی و تعداد بک لینک مشاهده شده است.
نمودار پایین شامل مطالعه تقریباً یک میلیارد از صفحات وب است .
![ساخت بک لینک برای صفحه اول گوگل پیلاچی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/referring-domains-vs-organic-search-traffic-ahrefs-content-explorer-1.jpg)
بنابراین هرچه بک لینکهای با کیفیت تری دریافت کنید ، احتمال رتبه بندی در صفحه اول گوگل بیشتر میشود.
اما اینجا سوالی پیش میآید، چگونه بدانیم که نوشته ما به چند بک لینک نیاز دارد؟
واقعیت این است:
هیچ راهی برای فهمیدن تعداد قطعی بک لینک وجود ندارد زیرا همه بک لینکها ارزش یکسان ندارند. اما میتوانیم تخمین بزنیم.
اما سوالی که پیش میآید این است که آیا فقط ایجاد بک لینک به تنهایی برای تسخیر صفحات برتر گوگل کافی است.به چه پارامترهای دیگری برای صعود و حفظ جایگاه خود برای مدت طولانی نیاز داریم.در زیر به بررسی چند گام اساسی میپردازیم :
گام اول : بک لینکهای بیشتری بسازید و لینکهای داخلی اضافه کنید.
بک لینک به افزایش “اعتبار” صفحه کمک میکند و صفحات با اعتبار بالا(PA) تمایل به قرارگیری در رتبه بالاتری نسبت به صفحات با اعتبار پایین دارند.
این یک واقعیتی است که در نحوه کار الگوریتم گوگل ایجاد شده است. وهمچنین تاییدی است برآنچه که ما مطالعه کردیم.هرچه اعتبار صفحه(PA) شما افزایش یابد ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت میکنید.
همچنین یک راه دیگر برای تقویت اعتبار صفحه وجود دارد: اضافه کردن لینکهای داخلی مرتبط
ساده ترین روش برای این کار جستجوی گوگل برای سایت شما است : نام سایت شما “[کلمه کلیدی هدف]”
مثلا ما این کار را برای کلمه “ فروشگاه اینترنتی” انجام دادیم :
![صفحه اول گوگل برای ساخت لینک داخلی پیلاچی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/google-internal-link.jpg)
با این کار تمام صفحات موجود در سایت شما که به آن کلمه یا عبارت دقیق اشاره میکنند،نمایش داده میشود.و شما میتوانید به راحتی بین این صفحات لینک سازی داخلی ایجاد کنید.
گام دوم :دلیل اینکه در صفحه اول گوگل نیستید را بررسی کنید.
یک صفحه وب ممکن است به صدها دلیل از دیگری پیشی بگیرد ، اما اجازه ندهید این امر شما را دلسرد کند.
تحقیقات زیادی در مورد “عوامل رتبه بندی صفحه” صورت گرفته است و پس از بررسیهای زیاد به سه مورد که ارتباط بسیاری با رتبه گوگل و ترافیک دریافتی دارند ، دست یافته اند:
- تعداد دامنههای که به سایت شما لینک داده اند(referring domain)
- اعتبار صفحه (PA)
- اعتبار دامنه (DA)
اکنون با هم این موارد را بررسی میکنیم :
الف) تعداد دامنههای که به سایت شما لینک داده اند(referring domain)
این مورد را تقریبا در بالا بررسی کردیم. و نتیجه یک میلیارد صفحه وب را نشان داده و بین تعداد دامنههای لینک داده شده به یک صفحه و رتبه بندیهای آن ارتباط مستقیمیپیدا کردیم.
بنابراین به طور کلی ، دریافت بک لینک از تعداد دامنههای بیشتر باید به افزایش جایگاه شما در صفحات گوگل کمک کند. پس آنچه شما باید انجام دهید اینست که به نتایج جستجو و تعداد دامنههای بک لینک داده شده به صفحاتی که بالاتر از شما هستند نگاه کنید.
اما سوال اصلی اینجاست :مواقعی پیش میآید که تعداد بک لینکهای ما در یک موضوع خاص از سایتهای رقیب بیشتر است.اما رتبه ما همچنان در گوگل پایین تر از آنهاست.دلیل این موضوع چیست ؟
این موضوع نشان میدهد که مقدار زیاد بک لینک به دامنه در اینجا مشکل ما نیست بلکه عامل دیگری ما را در رتبههای پایین تر نگه میدارد:
ب) اعتبار صفحه (PA)
الگوریتم رتبه بندی گوگل بر روی ساختاری به نام رتبه صفحه (PageRank) ساخته شده است ، که به طور موثر “اعتبار بک لینک” صفحات وب را میسنجد.
گوگل همواره تأیید میکند که PageRank نقش اساسی در الگوریتم رتبه بندی آنها دارد. اما متأسفانه ، گوگل نمایش عمومیرتبه صفحه را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد.
اکنون هیچ راهی برای مشاهده Pageank صفحات سایت ما وجود ندارد.خوشبختانه ، با استفاده از افزونه moz برای گوگل کروم میتوانیم از متریکهای مشابه با PageRank گوگل برخوردار باشیم.
ابزار moz تقریباً مانند PageRank گوگل ، کمیت و کیفیت بک لینکها و همچنین لینکهای داخلی صفحه را در نظر میگیرد. این مقیاس از ۰ تا ۱۰۰ است.
در اینجا نحوه ارتباط اعتبار صفحه با ترافیک جستجوی ارگانیک آورده شده است:
![اعتبار صفحه باعث افزایش ترافیک ارگانیک میشود](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/Ur_vs_search_traffic-697x800.jpg)
پس به طور کلی ، صفحات با PA بیشتر تمایل به رتبه بالاتر و دریافت ترافیک بیشتری دارند.
بنابراین، شما نباید فقط تعداد بک لینکها به صفحات رتبه برتر ، بلکه اعتبار صفحات را نیز تجزیه و تحلیل کنید.
اما گاهی اتفاق میافتد که با داشتن تعداد بک لینک و اعتبار صفحه بیشتر از رقیبان بازهم رتبه ما در گوگل پایین تر از آنها میباشد.این نظر ما را به یک فاکتور بسیار مهم جلب میکند :
ج) اعتبار دامنه(DA)
گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی ، سیگنالهای مختلفی در مورد “اعتبار دامنه” ارائه میدهد.گرچه گوگل بعضی اوقات اعلام میکند از اعتبار دامنه به عنوان یک فاکتور اصلی استفاده نمیکند و
انکرتکستهارا معیار مناسب تری میداند.
پس جواب درست چیست؟
من فکر میکنم بیشتر متخصصین سئو موافق هستند که گوگل در نمایش نتیجه جستجوی بسیاری از کلمات کلیدی، از وب سایتهایی با اعتباردامنه (DA) بالا حمایت میکند.
اعتبار دامنه در برابر کلمه کلیدی
بررسی سایت ahrefs از ۲۱۸ هزار دامنهای که حداقل برای ۱۰۰ کلمه کلیدی در گوگل رتبه دهی شده اند،تایید میکند که اعتبار دامنه (DA) نقش تعیین کنندهای برای نمایش در صفحات برتر گوگل دارد.
![اعتبار دامنه از فاکتورهای مهم صفحه اول گوگل پیلاچی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/domain_rating_vs_keyword_rankings-831x800.jpg)
این بررسی نشان میدهد که هرچه اعتبار دامنه یک سایت بیشتر باشد،برای تعداد بسیار بیشتری از کلمات کلیدی در نتیجه موتور جستجو به نمایش در میآید.
آنچه واضح است این میباشد که شما در ابتدا نمیتوانید برای کلمههای کلیدی سخت (مثلا لباس) در رتبههای برتر گوگل قرار بگیرید مگر اینکه یک برند بزرگ و مشهور و با “اعتبار” زیادی باشید.
اگر میبینید که کلمه کلیدی را انتخاب کرده اید و یک یا چند وب سایت بالاتر از شما هستند که اعتبار دامنه آنها تفاوت چندانی با سایت شما ندارند ، این یک علامت مثبت است و ممکن است راحت بتوانید رتبههای بالاتر را بدست آورید.
نمونهای از محتوای مناسب
با این حال ، توجه داشته باشید که گاهی اوقات، تنها راه برای رتبه بندی یک سایت با اعتبار کمتر در میان سایتهای معتبر برای یک کلمه کلیدی ایجاد مقالهای خاص و جامع است.میتوانید یک مثال عالی از این مورد را برای کلمه کلیدی ” how to name images for SEO ” مشاهده کنید.
![چگونه اسامیرا برای سئو نامگذاری کنیم](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/how-to-name-images-for-seo.png)
همانطور که میبینید بیشتر نتایج صفحه اول گوگل متعلق به وب سایتهای دارای اعتبار بالا است ، اما یک نوشته متفاوت از یک وب سایت با اعتبار دامنه ۵۰ در موقعیت شماره ۵ گوگل وجود دارد.
همچنین این صفحه همچنین دارای بک لینک کمتر و اعتبار صفحه پایین تر از سایر سایتها نیز میباشد.
به نظر میرسد که دلیل بودن این صفحه در کنار شرکتهای معروف این است که گوگل محتوا را بیشتر مورد توجه قرار داده است.
محتوای این سایت در مورد این است که چه نامیبرای تصاویر بگذاریم که مناسب سئو باشد ، در حالی که صفحات دیگر راهنماهای عمومیبرای سئوی تصاویر هستند – که احتمالاً همه از اهمیت نامگذاری تصاویر به درستی و موارد دیگر نام میبرند.
بنابراین ، مثل همیشه ، این یک علم دقیق نیست. شما باید از حس درونی خود استفاده کنید و بهترین ارزیابی خود را در مورد اینکه آیا اعتبار و محبوبیت یک سایت برای کلمه کلیدی مورد نظر مهم است یا خیر ، انجام دهید.
مرحله ششم: حفرههای صفحه خود را پر کنید.
اکنون که تا حدودی مشکلات خود را برای قرار نگرفتن در صفحه اول گوگل میدانید، کار بعدی پرکردن این حفرههاست.
در اینجا یک راهنمای ساده برای انجام این کار قرار گرفته است:
اگر تعداد بک لینک مسئله اصلی است :
بک لینکهای باکیفیت بیشتری به صفحه خود بسازید. به همین سادگی.
روشهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد: پست مهمان ، استفاده از بک لینکهای رقیبان خود، تکنیک “آسمان خراش” ، رپورتاژ آگهی و غیره.
اگراعتبار صفحه (PA) مسئله اصلی است :
شما دو گزینه دارید:
بک لینکهای بیشتری به صفحه موردنظر خود بسازید .
لینکهای داخلی قدرتمند و مرتبطی را به صفحه خود اضافه کنید.
به طور کلی ، اضافه کردن لینکهای داخلی سریعترین و بهترین گزینه در صورتی است که به نظر میرسد صفحه شما فقط به یک بهبود کوچک نیاز دارد. در حالی که اگر اعتبار صفحه شما از رقیبان پایین تر است، ایجاد بک لینکهای بیشتر بهتر است.
اگراعتبار دامنه (DA) مسئله اصلی است :
این مشکل ترین مسئله است زیرا بیشترین زمان را میطلبد.اگر فاصله اعتبار دامنه شما با رقبا خیلی زیاد است، شاید بهتر باشد سراغ یک کلمه کلیدی “آسان تر” بروید.
بعلاوه ، اگر بتوانید با گذشت زمان بک لینکهای بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید و این کار را بطور مداوم انجام دهید ، اعتبار دامنه (DA) شما به طور طبیعی بهبود مییابد.و این توانایی وب سایت شما را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابت پذیر در گوگل افزایش میدهد.
فراموش نکنید …
به معنای واقعی کلمه صدها عامل رتبه بندی مختلف برای رتبه بندی وجود دارد ، بنابراین نمیتوان تمام فاکتورها را تنها به این سه مورد تقلیل داد. این سه فاکتور صرفاً نتایجی هستند که بر اساس تحقیقات ،ارتباط بسیار زیادی به رتبه دهی بهتر در گوگل دارند.
شما همچنین باید به سئو داخلی خود ، ایجاد یک تجربه کاربری مناسب و داشتن یک سایت سریع توجه کنید.
مرحله هفتم: مراحل بالا را برای سایر کلمات کلیدی تکرار کنید.
رتبه بالا برای یک کلمه کلیدی خوب است. اما رتبه بالا برای تعداد زیادی کلمه کلیدی فوق العاده میباشد.
بنابراین اگر روشهای بالا برای یک کلمه کلیدی جواب داد ، به مرحله یک برگردید و چرخه را از ابتدا تا انتها برای کلمه بعدی انجام دهید. سپس آن را بارها و بارها تکرار کنید.
با گذشت زمان ، صدها کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما در رتبه بالایی قرار میگیرید و ماهانه ترافیک ارگانیک زیادی دریافت میکنید.
حضور در صفحه اول گوگل زیاد مهم نیست. ترافیک چیزی است که اهمیت دارد.
بررسی ۱۰ صفحه برتر گوگلبرای بیش از ۱۰۰،۰۰۰ کلمه کلیدی نشان میدهد که قرار گرفتن در نتایج صفحه برتر(صفحه اول) تنها ۴۹٪ از ترافیک ارگانیک را در اختیار ما قرار میدهد.
![درصد جذب ترافیک صفحه اول گوگل در صفحات برتر](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/how-often-does-the-top-ranking-page-get-the-most-total-search-traffic-764x800.png)
بنابراین ،میخواهید باور کنید یا نه ، سئو تنها در مورد به دست آوردن رتبه اول گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر شما نیست.
برای توضیح منظور خود به نتایج جستجو برای کلمه کلیدی ” keyword research ” نگاهی بیندازید.
![نتایج جستجو برای تحقیقات کلمه کلیدی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/keyword-research-rankings.png)
میبینید که با وجود اینکه صفحه در رتبه ۳ گوگل قرار دارد ، ۳ الی ۷ برابر بیشتر از دو صفحهای که از آن بالاتر قرار گرفته اند ترافیک ارگانیک بیشتری (۱۸,۰۳۶) کسب میکند.
این به دو دلیل اصلی اتفاق میافتد.
اولین مورد این است که این صفحه برای کلمات کلیدی بیشتری نسبت به دو صفحه دیگر رتبه بندی شده است .
دومین مورد این که برخی از کلمات کلیدی دیگر که سایت برای آنها دارای رتبه است دارای حجم جستجوی بسیار بالایی هستند و این یعنی که از این کلمات کلیدی نیز تعداد زیادی ترافیک دریافت میکنیم.
در واقع ، رتبه سوم این صفحه تنها برای کلمه کلیدی ” keyword research ” حدود ۶٫۴٪ از ترافیک ارگانیک است.
![تحقیق کلمات کلیدی در پیلاچی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/keyword-research-traffic.png)
۹۲٫۵٪ دیگر (بیش از ۱۷ هزار بازدیدکننده ماهانه) از کلمات کلیدی دیگر حاصل میشود.
بنابراین ،شما چگونه میتوانید همین کار را انجام دهید و از هزاران کلمه کلیدی بالقوه ترافیک زیادی کسب کنید؟
- موضوع خود را تا حد امکان به صورت جامع پوشش دهید.
- برای موضوعی که انتخاب کرده اید اعتبار صفحه (PA) ایجاد کنید.
- هدف جستجو را در نظر بگیرید.
- سعی کنید در قسمت featured snippets صفحه اول قرار بگیرید.
مرحله هشتم: چقدرطول میکشد تا در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟
متأسفانه ، برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل زمان لازم است.
چقدر؟ گفتن آن دشوار است. با این حال ، مطالعه دو میلیون کلمه کلیدی، نشلن میدهد که تلاش ۹۵٪ ازصفحات برای به دست آوردن ۱۰ رتبه برتر صفحه اول گوگل بیش از یک سال طول کشیده است.
![چقدر زمان میبرد تا به صفحه اصلی گوگل دست یابیم](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/03-percentage-of-young-pages-2.png)
البته این بدان معنا نیست که همیشه یک سال یا بیشتر طول میکشد تا رتبه بندی شوید. اگر محتوای صحیحی ایجاد کرده و در سئو سرمایه گذاری کنید ، اغلب میتوانید صفحه اول را حداقل برای برخی از کلمات کلیدی خیلی سریع تر بدست آورید.
چرا بودن در صفحه اول گوگل پایان ماجرا نیست؟
به این نمودار نگاه کنید:
![اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/ctr-curve.png)
این نمودار میانگین نرخ کلیک برای نتایج برتر جستجوی گوگل را نشان میدهد. میبینید که بعد از چند نتیجه اول همه چیز خیلی سریع از بین میرود.
همچنین میتوانید ببینید که حدود ۷۰٪ از کلیکهای صفحه اول به سوی ۳ نتیجه برتر میروند.
به دلیل وجود این اختلاف شدید ، صفحاتی که در نیمیاز نتایج قرار میگیرند ، تنها درصد کمیاز ترافیک کلمات کلیدی را بدست میآورند.
میانگین بازدید از نتایج صفحه اول گوگل چقدر است؟
برای اینکه نشان دهیم که این تفاوت بین رتبه بندی چقدر زیاد است ، در اینجا میانگین بازدید از هر نتیجه در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی نمونه با ۱۰،۰۰۰ جستجو ماهانه را بررسی میکنیم:
![میانگین بازدید از هر نتیجه در صفحه اول گوگل پیلاچی](https://www.pilachii.com/wp-content/uploads/2020/01/competion-backlink-analyse.png)
بنابراین در حالی که رتبه بندی در صفحه اول گوگلنقطه شروع خوبی است ، برای بدست آوردن حجم قابل توجهی از ترافیک ، باید رتبه بالایی داشته باشید.